Budvar si v Jordánsku věří. Chce ztrojnásobit prodeje

Budějovický Budvar je v Jordánsku k dostání od loňského května. V zemi, kde kromě náboženských zvyklostí prodej alkoholu ztěžují i vysoká cla a daně, je prosazení nové značky piva běh na dlouho trať. Český pivovar nicméně uspěl a věří v další růst.

Ilustrační foto: Shutterstock

Na místní trh se mu podařilo proniknout navázáním spolupráce s jordánskou firmou Albina&Hanna, která Budějovický Budvar nejen dále dodává do řady specializovaných licencovaných obchodů s alkoholem v Ammánu a v Akabě, ale také ho prodává prostřednictvím svého e-shopu, což je v Jordánsku stále populárnější způsob nákupu alkoholických nápojů. Velvyslanectví ČR v Ammánu přitom pivovaru poskytoval asistenci od počátečních informací o trhu přes aktivní podporu zavádění produktu v hlavních jordánských hotelových sítích. S ohledem na obecně nízkou místní konzumaci čepovaného piva je Budvar v Jordánsku zatím dostupný jen v lahvích a plechovkách.

„Jsme rádi, že se nám podařilo dostat náš světlý ležák Budějovický Budvar Original na další zajímavý trh na Blízkém východě a že poctivé české pivo dělá radost lidem i v Jordánsku. Tento trh má kvůli náboženským omezením svá specifika, ale ve spolupráci se zkušeným importérem se nám daří postupně rozšiřovat distribuci, v poslední době zejména v oblasti online prodejů. Pokud se do Jordánska po covidu vrátí i turisté, věříme, že bychom v roce 2022 mohli až ztrojnásobit naše prodeje oproti minulému roku,“ říká k tomu Jaroslav Brom, manažer Budvaru, který pro Jordánsko připravoval aktuální strategii.

V oblibě je i nealko pivo

Obliba piva v Jordánsku pomalu, ale jistě roste a nachází si zde své místo vedle zavedenějšího vína a destilátů. Ze zahraničních značek má v Jordánsku dlouhodobě nejsilnější pozici Amstel, který se zde i licenčně vyrábí. Nejznámější místní značkou je Petra, stále větší popularity i rozšíření dosahuje první jordánský rodinný pivovar Carakale z křesťanského městečka Fuheis. Některé podniky v hlavním městě Ammánu si již vaří své vlastní pivo nebo s tím plánují začít.

Zajímavou příležitostí pro české pivovary je kromě zvětšujícího se trhu s tradičním pivem i rapidně vzrůstající popularita nealkoholického piva, především pak s ovocnými příchutěmi. Ovšem také co nejvěrnější nápodoba klasické pivní chutě se zejména mezi muži cení. Podmínkou je nicméně zcela nulový obsah alkoholu, protože jedině v tom případě je nápoje možné distribuovat v běžných obchodech a vyhnout se speciálním daním, clům a dalším regulačním překážkám jako alkohol.

Zuzana Benešová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Ammánu

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět