LOTYŠSKO: RAIL BALTICA POKRAČUJE VÝSTAVBOU NÁKLADNÍHO TERMINÁLU
Rail Baltica, projekt vysokorychlostní železnice spojující Finsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu a Polsko, vstupuje do další fáze. Lotyšský realizátor vyhlásil tendr na návrh výstavby intermodálního nákladního terminálu Salaspils TEN-T a následný autorský dozor.

Ilustrační foto: Shutterstock
Ve veřejné soutěži https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/44580 budou mít výhodu zkušení designéři, kteří již mají odbornou praxi související s návrhem intermodálního terminálu pro přepravu zboží. Dalším požadavkem realizátora, kterým je společnost Eiropas Dzelzceļa Līnijas, je zkušenost s projekty týkajících se železničních tratí o kolejovém rozchodu 1435 mm. Jako výhoda bude posuzován již realizovaný návrh nákladní železniční stanice s rozchodem trati 1520 mm, projektování tratí určených k propojení železniční a silniční dopravy a projektování silnic a dálnic.
Lhůta pro podání nabídek pro první fázi výběrového řízení je 20. listopadu 2020. Doba trvání smlouvy je 27 kalendářních měsíců ode dne vstupu smlouvy v platnost po uvedení stavby do provozu. Smlouva o zadávání zakázek je spolufinancována Nástrojem pro propojení Evropy (CEF). Dokumentaci k výstavbě v současné době připravuje podle Eiropas Dzelzceļa Līnijas odborná skupina složená z Egis Rail, DB Engineering & Consulting a Olimps Rigas.
Terminál Salaspils TEN-T, který spojuje místní železnici o rozchodu 1520 mm a hlavní trať Rail Baltica s evropským standardním rozchodem kolejí 1435 mm, po dokončení železničního „projektu století“ zajistí logistiku až 60 % nákladní dopravy pro Lotyšsko i další destinace.
Marta Hušková, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Rize