Zástupci mexických cestovních kanceláří objevovali krásy Česka

Přes 40 zástupců mexických cestovních kanceláří strávilo týden v Česku. Cílem mise, která proběhla v rámci projektu ekonomické diplomacie MZV (PROPED) bylo zvednout zájem latinskoamerických turistů o cesty do Česka.

Ilustrační foto Shutterstock

Zástupci mexických cestovních kanceláří měli během pobytu v ČR možnost poznat turistickou nabídku tak, jak je připravena pro zahraniční turisty. Navštívili několik krajů a navázali přímé kontakty s místními destinačními specialisty, kteří okruhy sestavují, ale i se zástupci regionů a jednotlivých poskytovatelů turistických služeb.

Mexiko je v rámci Latinské Ameriky jedním z nejvýznamnějších trhů s ohledem na turismus směřující do Česka. Mexičané, kteří mají očkování proti covid-19, mají navíc stále možnost do Česka cestovat.  Jakkoliv je Praha již i v Latinské Americe fenoménem a je součástí standardních středoevropských okruhů, mimopražské regiony jsou zatím málo známé. Pokud už jsou navštěvované, pak nejčastěji ve formě jednodenních výletů z hlavního města bez přenocování. Cílem projektu proto bylo vedle nastartování povědomí o možnosti cestovat do České republiky také rozšíření tras zájezdů o regionální turistické cíle Čech a Moravy, které mohou nabídnout i plnohodnotný několikadenní okruh. Projekt se tak snaží představením nových destinací využít potenciál cestovního ruchu pro udržitelný rozvoj regionů. Cestovní ruch je totiž důležitou součástí podpory rozvoje krajů, vytváří nová pracovní místa a stimuluje i přidružené oblasti, jako je kulturní a společenský ruch. Do projektu se proto kromě spoluorganizátora akce – agentury CzechTourism – zapojili i jednotlivé kraje ČR, místní destinační managementy i regionální hoteliéři a restauratéři.

Součástí incomingové mise byla i návštěva regionů. Foto MZV/CzechTourism

Mise zástupců mexických cestovních kanceláří je jednou z cest, jak dostat český turistický ruch zpět na nohy. Málokterý sektor zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojená opatření tak silně jako cestovní ruch. V rámci propadu byl, i v důsledku cestovních omezení, nejcitelnější výpadek zahraniční klientely. Počet turistů z ciziny přijíždějících do Česka klesl loni meziročně o 64 %.

Zuzana Stiborová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Mexiku

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět