Veletrh v Kataru je šancí, jak nalákat turisty do Česka
Obyvatelé celého regionu Perského zálivu včetně Katařanů cestují rádi a často. Populární jsou cesty do lázní a wellness, narůstá zájem o cestování za zábavou, památkami a nákupy luxusního zboží, ale i poznáváním přírody a aktivní turistikou. Jednou z příležitostí, jak nalákat bonitní cestovatele z této oblasti i do Česka, je chystaný veletrh HospitalityQatar.
Ilustrační foto Shutterstock
Veletrh, který proběhne od 6. do 8. listopadu v katarském Dauha, je určen pro místní i zahraniční poskytovatele služeb v oblasti cestovního ruchu. Lze nabízet pobyty v lázních nebo jiných zahraničních turistických destinacích, ale i produkty a zboží pro katarské odběratele, jako gastrotechnologie do hotelů a restaurací, hotelové vybavení a interiérový design, vybavení zábavních parků a podobně. Veletrh představuje ideální možnost efektivně oslovit cílové zákazníky prostřednictvím osobního kontaktu, který je pro region Blízkého východu zásadní.
Velvyslanectví ČR v Dauha bude mít na veletrhu stánek, kde bude ve spolupráci s agenturou CzechTourism prezentovat Česko jako zajímavou turistickou destinaci, která má Katařanům co nabídnout. Českým firmám, které by se chtěly veletrhu zúčastnit a prezentovat své zboží nebo služby, nabízí podporu místní kancelář CzechTrade. V případě zájmu se obraťte na zastupitelský úřad (simona_drahonovska@mzv.cz) nebo přímo na ředitele místní kanceláře Czech Trade Michala Sontodinomo (michal.sontodinomo@czechtrade.cz).
Sílí také domácí turistika
Veletrh má podnítit také incomingovou turistiku, do níž Katar mocně investuje. Vynaložil obrovské úsilí na přípravu a pořádání loňského mistrovství světa ve fotbale. Do země dorazilo na šampionát až 1,4 mil. návštěvníků. Během příprav bylo v Kataru otevřeno více než 30 turistických kanceláří. Budovala se moderní infrastruktura, rychlostní komunikace, moderní metro, navýšily se ubytovací kapacity. Vládní Strategie rozvoje cestovního ruchu stanovila za cíl přivést do Kataru v roce 2030 až 7 milionů návštěvníků. Katar se snaží zvýšit zájem turistů nejen o pláže a poušť, ale i o kulturní, sportovní a zábavní aktivity. V příštích letech bude Katar hostit řadu akcí s regionálním či globálním přesahem, například Arabský fotbalový pohár, či závody Formule 1, případně motocyklovou Grand Prix. Katar má rovněž ambice stát se oblíbenou destinací pro rodinné dovolené včetně cest na zaoceánských lodích. Budování a modernizace ubytovacích kapacit, restaurací a různých zábavních parků je toho nedílnou součástí a nabízí příležitosti pro české firmy uplatnit své nápady a zboží na tomto rychle se rozvíjejícím trhu.
Simona Drahoňovská, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Dauha