ŠKODA POSILUJE V SRBSKU. V BĚLEHRADĚ OTEVŘELA SHOWROOM V OBCHODNÍM CENTRU

Škodovka se může chlubit novou luxusní prodejní adresou v Srbsku, kterou je bělehradský obchodní dům Galerija. Vozy Škoda zůstávají dlouhodobě nejprodávanějšími auty v Srbsku i Černé Hoře, Škoda také nadále posiluje svoje postavení jako sponzor srbského sportu, zejména pak volejbalu.

Nový showroom Škody je v obchodním domě Galerija v Bělehradě. Foto: Velvyslanectví ČR v Bělehradě

Nový showroom otevřela počátkem října společnost Autočačak, výhradní importér vozů Škoda pro Srbsko a Černou Horu. Slavnostního otevření nového salónu v nejdražším obchodním centru srbského hlavního města se zúčastnili kromě kompletního vedení výhradního srbského a černohorského importéra i zástupci mladoboleslavské Škody a české ambasády v Bělehradě. Vystoupil také srbský ministr sportu Zoran Gajić doprovázený generálním sekretářem místního volejbalového svazu Ivanem Kneževićem. Milenko Kostić, majitel a zakladatel Autočačak, ve své úvodní řeči připomněl bohatou historii společnosti sahající až do roku 1991 a zdůraznil, že od té doby bylo v asi sedmimilionovém Srbsku prodáno více než 100 tisíc vozů značky Škoda. Nově otevřený „concept store“ tak bude sloužit k posílení image mladoboleslavské firmy na již v současnosti velice úspěšném trhu.

Škodovky mají dobrou pověst

Tomáš Kuchta, velvyslanec České republiky v Srbsku, zase poukázal na výbornou pověst českých vozů na srbském trhu. Z pohledu podílu na místním trhu se Škoda v posledních letech pohybuje okolo asi 20 % a proti ostatním konkurentům si udržuje výrazný náskok. Takto dominantním postavením se Škoda může pochlubit pouze na několika málo dalších trzích včetně toho „česko-slovenského“. Ročně se v Srbsku prodá asi 5 tisíc škodovek, pro letošek jsou očekávání zástupců společnosti ještě mírně vyšší. Prognózy jsou podloženy i dobrými čísly – v období od ledna do srpna tohoto roku se zatím prodalo 3 802 vozů značky Škoda (za celý rok 2022 to přitom bylo 4 636 vozů).

Autočačak dále pokračuje v posilování svého image jako společnosti úzce spojené se srbským vrcholovým sportem. U příležitosti otevření nového salonu tak došlo mezi majitelem společnosti a srbským ministrem sportu k podpisu smlouvy, na základě níž Autočačak zůstane hlavním partnerem místního národního volejbalového svazu. Volejbal je přitom v Srbsku velmi populární a národní týmy mužů i žen patří dlouhodobě mezi nejužší světovou špičku. Mladoboleslavská automobilka tak má bezesporu zaděláno na další úspěchy na tomto největším západobalkánském trhu.

Pavel Daněk, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Bělehradě

FOTOGALERIE

 

Na otevření nového concept storu Škodovky, který provozuje distributor Autočačak, se přišel podívat i ministr sportu Zoran Gajić. Foto: Velvyslanectví ČR v Bělehradě

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět