PŘÍLEŽITOST PRO ČESKÉ FIRMY: VELETRH KOSMETIKY V DAKARU

České velvyslanectví v Senegalu informuje potenciální zájemce z řad českých firem o konání Mezinárodního veletrhu krásy, kosmetiky a hygieny (BCH West Africa), který proběhne v Dakaru ve dnech 12. – 14. května 2022.

Ilustrační foto: Shutterstock

Jedná se o největší akci svého druhu v západní Africe, která v covidovém ročníku 2021 přilákala přibližně 5 500 návštěvníků, téměř 1 400 profesionálů z oboru a více než 150 místních a mezinárodních vystavovatelů. Akce se koná v novém moderním výstavišti CICAD v těsné blízkosti hlavního města Dakaru i mezinárodního letiště.

Během veletrhu budou pod záštitou ministerstva obchodu a oborových asociací organizovány různé panely dle produktových skupin (např. kojenecká, přírodní, vlasová či hygienická kosmetika, nebo obalová řešení, profesionální vybavení, čisticí prostředky atd.). České firmy se mohou přímo registrovat na webových stránkách http://www.bchexpo.com/.

ZNAČNÝ POTENCIÁL ZÁPADOAFRICKÉHO TRHU

Senegalský (a celý západoafrický) trh s 335 miliony spotřebiteli je z velké části ignorován mezinárodními značkami krásy a kosmetiky, navzdory značnému potenciálu, který je v mnoha zemích nedostatečně využíván. Trh je již dobře strukturovaný a skýtá potenciál pro české výrobce kosmetického či hygienického zboží a parfémů, včetně přírodních a moderních eco-friendly výrobků, např. menstruačních kalíšků. Kosmetický sektor jen v Senegalu, Pobřeží slonoviny a Kamerunu představoval v roce 2020 téměř 5 miliard eur s předpokladem růstu na 9 miliard v roce 2025.

Senegalský trh s kosmetikou většinově zásobuje pět velkých firem, produkce ale cílí na výrobky v nejnižší cenové kategorii nebo je založena na výrobě z místních surovin. Vyšší segmenty kosmetického trhu zajišťuje dovoz ze zahraničí (paradoxně i reimport luxusních produktů z místních surovin, např. bambuckého másla). V Dakaru a většině senegalských měst se nachází mnoho salónů krásy s mezinárodními standardy, kadeřnictví a v poslední době se rozrůstá počet speciálních dietetických center na hubnutí. Supermarkety a velké obchody mají rozsáhlé oddělení pro hygienické a kosmetické zboží. Síť dealerů a distributorů je v tomto oboru stabilní a využitelná i bez plynulé znalosti francouzského jazyka.

OTEVŘENÍ A ZVĚDAVÍ SPOTŘEBITELÉ

Rozšiřující se střední třída a rostoucí kupní síla příjmově vyšších skupin senegalské populace nahrává dovozu zejména velkých a známých francouzských a amerických značek kosmetiky, ale prostor pro diverzifikaci nabídky je velmi aktuální. Spotřebitele (a zejména spotřebitelky) charakterizuje mladý věk a otevřenost a zvědavost vůči mezinárodním nabídkám, zejména díky internetu a sociálním sítím (influencerům). Vyhledávají kvalitní kosmetické výrobky a služby a neváhají za ně zaplatit vyšší cenu. Senegalský trh otevírá dveře k další expanzi do okolních zemí a celé Západoafrické hospodářské a měnové unie (ECOWAS).

Tereza Hankeová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Dakaru

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět