NA ZELENÉ VLNĚ. PLATFORMA GO GREEN! SDÍLÍ INSPIRATIVNÍ PŘÍBĚHY

Regionální hospodářská komora Brno soustřeďuje na své platformě Go Green! firmy, které podporují ekologii a udržitelnost.

Méně odpadu, více zeleně, úspora energie. O pozitivní příběhy není na platformě Go Green! nouze. Foto: Shutterstock

Zanechat za sebou nějakou stopu je cílem každé firmy. Pokud ale jde o stopu ekologickou, měla by být naopak co nejmenší. Řada společností si to začíná uvědomovat a přizpůsobila své podnikání tomu, aby více dbala na ochranu životního prostředí a ekologickou udržitelnost svého byznysu. Nemusí přitom jít o žádné převratné změny.

Dokazují to i příběhy, které je možné nalézt na webu platformy Go Green! A těch není rozhodně málo. Cateringová společnost, která se rozhodla používat kompostovatelné tácky namísto těch jednorázových. Recyklační firma hledající větší uplatnění granulátu ze starých pneumatik. Marketingová agentura, která používá v kancelářích jen ekologickou drogerii. Oční klinika, kde si natočíte vodu rovnou do skleničky – bez plastového barelu a kelímku. Nebo advokátní kancelář, jejíž zaměstnanci se rozhodli jezdit do práce na kole.

Go Green! je projekt Regionální hospodářské komory (RHK) Brno, který vznikl v roce 2019. Iniciátorem byl Ivo Hutira ml., místopředseda brněnské RHK a také majitel stejnojmenné plynárenské a vodárenské firmy, která si dala za cíl šířit osvětu o ekologii a podporovat dobročinné projekty. Cílem bylo spojit podobně smýšlející firmy pod jednou silnou stavovskou organizací. A to jihomoravská RHK se svými 430 členy bezesporu je.

„Go Green! sdílí pozitivní příběhy, spolupořádá semináře, informuje o různých akcích nebo doporučuje nejrůznější dotace, které je možné využít v rámci ekologického programu firem,“ vysvětluje Čeněk Absolon, ředitel RHK Brno. Mezi členy komory se tak dostanou informace, za jakých podmínek lze získat dotaci na pořízení elektromobilu, jak stát podporuje recyklaci odpadů nebo kolik peněz se může čerpat na audit vodního hospodářství průmyslových podniků.

Letos poprvé by navíc ekologická tvář podnikání měla proniknout i do soutěže TOP MSP, v níž komora mezi svými členy vybírá desítku nejlepších malých a středních firem. Enviromentální přístup bude jedním z pěti váhových kritérií soutěže. Historicky první TOP 10 se „zeleným“ hodnocením by měla být vyhlášena letos na podzim. „Chceme nastavit soutěž napříč členskou základnou tak, aby byla pro všechny, kdo mají chuť na sobě a svých firmách pracovat, aby přinesla benefity v rámci poradenství a osobního rozvoje a aby to nebylo jen o soutěži, ale i o poznávání se navzájem, o soudržnosti a naplňování smyslu našeho členství,“ říká k tomu Ivo Hutira ml.

Platforma Go Green! také iniciuje v rámci RHK Brno zapojení do širších projektů. Dvanáct členů komory se loni v březnu připojilo k memorandu o snižování emisí v Brně, které iniciovala tamní radnice. Statutární město Brno ostatně loni spustilo také mimořádně úspěšný dotační program Zeleň střechám, v němž pokračuje i letos. To, že se iniciativa Go Green! zrodila zrovna v jihomoravské metropoli, není podle Čeňka Absolona náhoda. „Progresivní města přebírají trendy, jak se chovat zodpovědně vůči životnímu prostředí. V životě i v podnikání. A my máme štěstí, že Brno jedním z takových měst je,“ dodává.

BLAHOSLAV HRUŠKA

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět