MOSER ZAKOTVIL V THAJSKU. ČESKÉ SKLO JE V ZEMI OBLÍBENÉ
Výrobky českých sklářů se tradičně těší mezi Thajci velké oblibě. Nejde přitom jen o dekorativní či stolní sklo, ale také o instalace svítidel na několika prestižních místech v Bangkoku. Pozici českých sklářů v Thajsku pak nově posílilo otevření luxusního obchodu, který nabízí výrobky karlovarského Moseru. Příležitostí pro další průnik na místní trh bude online platforma Czech Business Center.

Foto: Velvyslanectví ČR v Bangkoku
Nový obchod „The Prestige – Luxury Tableware“ byl slavnostně otevřen v hotelu Mandarin Oriental v Bangkoku. Je zaměřený na luxusní „Arts de la Table“ – nápojové i stolní kolekce, interiérové dekorace a doplňky. Mezi světovými značkami jako Bernardaud, Christofle, Daum, Forges De Laguiole, Jaune De Chrome & JL Coquet nebo Jars Paris figuruje také karlovarský Moser. Tento tradiční český výrobce tak získal ve spolupráci s místním partnerem první prodejní galerii v Thajsku. Hotel Mandarin Oriental se už dříve mohl pochlubit silnou českou stopou – jsou v něm instalace společnosti Preciosa.
Výrobky českých sklářů se tradičně těší velké oblibě mezi Thajci a náš křišťál patří k jednomu ze symbolů České republiky v jejich očích. Je i jedním z tradičních vývozních artiklů a oblíbeným suvenýrem desítek tisíc thajských návštěvníků především Prahy a Karlových Varů. České sklo je i hlavním lákadlem českého stánku během každoročních charitativních bazarů pořádaných v Bangkoku thajským Červeným křížem.
LUXUSNÍ A DESIGNOVÉ SKLO
V posledních letech se stále častěji čeští skláři prosazují v segmentech luxusního a designového zboží, jak o tom svědčí úspěšné a prestižní instalace výrobců jako Lasvit nebo Preciosa Lighting. Ani současná pandemie nezastavila realizaci a přípravu dalších rezidenčních a komerčních nemovitostí. Naopak roste tlak na odlišení se od konkurence, což u nových projektů určených pro vyšší tržní segment otvírá šanci pro naše dodavatele designových řešení. Totéž platí také pro hotely v souvislosti se znovuotvíráním se Thajska příjezdovému cestovnímu ruchu. To jde totiž ruku v ruce se snahou o rebranding Thajska jako destinace a zvýšení podílu movitější a náročnější klientely vyžadující luxusní zázemí a služby.
CZECH BUSINESS CENTER
Novou cestu pro průnik našich výrobců skla, křišťálu či porcelánu na thajský trh a výhledově i do širšího regionu v krátké době nabídne připravovaná a v Thajsku provozovaná digitální platforma Czech Business Center. Ta umožní českým firmám online prezentaci a prodej výrobků přímo thajským zákazníkům. České firmy budou kromě toho moci využít stálou expozici českých výrobků v hlavním obchodním centru Central Floresta na Phuketu.
Marek Libřický, velvyslanec, Velvyslanectví ČR v Bangkoku
FOTOGALERIE
Foto: Velvyslanectví ČR v Bangkoku