DŮLNÍ TECHNOLOGIE ČESKÉ FIRMY FERRIT POMÁHAJÍ INDICKÝM HORNÍKŮM
Česká firma Ferrit, výrobce systémů závěsné důlní dopravy, závěsných lokomotiv a dalších důlních strojů, dokončila dodávku pro uhelný důl v Moonidih v indickém svazovém státě Džárkhand. Potvrdila tak, že indický těžební průmysl představuje významné odbytiště pro exportéry s kvalitními produkty.

Foto: Ferrit
Do indického dolu česká firma dodala systém, který je určený k přepravě 4 vlakových souprav po jednokolejové závěsné dráze v dole. Více než 1 000 pracovníků podzemního uhelného dolu Moonidih společnosti Bharat Coking Coal Limited (BCCL) se již nebude muset s těžkými stroji v ruce složitě přesouvat z jednoho konce dolu na druhý.
Spuštění jednokolejného systému bylo slavnostně zahájeno za účasti náměstka ministra uhlí Inder Jit Singha. Akce se zúčastnili také seniorní zástupci těžební společnosti BCCL, včetně jejího generálního ředitele i ředitele samotného dolu. „Díky tomuto systému bude pohyb horníků, kteří pracují v obtížných podmínkách uvnitř dolu, pohodlný. V budoucnu přijmeme pro pohodlí našich pracovníků pokročilejší technologie a rozšíříme toto zařízení i na další doly,“ sdělil při příležitosti spuštění technologie náměstek ministra médiím. Úspěšná zakázka byla realizována v hodnotě zhruba 360 milionů korun – včetně investice koncového uživatele.
VĚTŠÍ KOMFORT I VÝKON
„Jednokolejka o délce 480 metrů poskytne těžařům nejen větší komfort a bezpečnost, ale také vyšší efektivitu a výkon, protože se již nebudou cítit unavení,“ uvedl strojní inženýr společnosti Indu Projects, soukromé firmy zabývající se těžbou uhlí v dolech společnosti BCCL.
„Jedná se o rychlý, bezpečný a pohodlný způsob, jak mohou dělníci projíždět horizontální a vertikální křivky v podzemních dolech, přičemž dvě kabiny jednokolejky pojmou najednou 32 pracovníků a další soupravou můžeme převážet břemena o hmotnosti až 36 tun,“ dodal generální ředitel BCCL Ajay Kumar Singh.
„Úspěch moravskoslezské firmy tak představuje odměnu za naši dlouhodobou, trpělivou a tvrdě odvedenou práci, kterou jsme odvedli při četných návštěvách Indie a kdy jsme investovali do vlastních i sdílených veletržních prezentací či zřízení dceřiné společnosti přímo v Indii,“ říká Rostislav Mazour ze společnosti Ferrit.

Foto: Ferrit
VZKAZ PRO DALŠÍ FIRMY
„Tento úspěch je nejen dokladem zaslouženého ocenění, ale i jasným vzkazem pro další firmy zabývající se těžební technikou,“ okomentoval zakázku pro společnost Ferrit velvyslanec Milan Hovorka. „Firmám z tohoto oboru poskytuje naše velvyslanectví pravidelné a kvalitní služby, a to i přes omezení v období vrcholící pandemie koronaviru. Úspěch firmě Ferrit přeji a oceňuji její aktivní přístup a pravidelné účasti na veletrzích IME a IMME, kde jsme měli možnost se několikrát setkat osobně.“
Na indickém trhu se Ferrit prosadil s nejoblíbenější z řady lokomotiv – závěsným modelem DLZ110F-II, který splňuje požadavky na převoz nejtěžšího břemene o váze 30,3 tun v úklonu 14° a vstup úpadnicí z povrchu. Dodávka obsahuje více než 10 kilometrů závěsné dráhy s kapacitou 22,5 milionu tun uhlí v 5 těžebních panelech (polích). Odhad délky těžby je 9 let.
Milan Dostál, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Dillí