Český výrobce vířivek posílil na zahraničních trzích
Rodinná firma USSPA, český výrobce vířivek a termálních bazénů swim spa, má za sebou rekordní rok. A to nejen doma, ale i na zahraničních trzích. Její export, který směřuje především do západní Evropy, loni meziročně vzrostl téměř o polovinu.

Foto: USSPA
Firma z Orlickoústecka loni prodala svým zákazníkům doma i v cizině zboží za 241 mil. Kč, objem nových zakázek se v roce 2020 meziročně zvýšil o dvě třetiny. Samotný export, kam směřuje zhruba polovina produkce společnosti, zaznamenal loni nárůst o 46 %, ze zemí USSPA posílila především v Německu, na Slovensku a ve Švýcarsku.
Na zahraničních trzích přitom panuje podobná situace jako v Česku. Zatímco zájem o komerční vířivky v důsledku omezení provozu hotelů a wellness center mírně klesá, segment privátních vířivek a domácích termálních bazénů swim spa naopak významně roste. Zákazníci investují i do dražších modelů vířivek a dopřávají si nadstandardní výbavu s vyšší přidanou hodnotou, jako je například automaticky ovládaných termokryt.
„Lidé si nejen u nás, ale i jinde v Evropě srovnali priority, více přemýšlejí o vlastním zdraví, o prevenci. Hledají způsoby, jak efektivně odpočívat doma, nabírat síly, regenerovat, ale také jak příjemně a přínosně trávit volný čas a kompenzovat si omezené možnosti cestování a dovolených,“ říká Kateřina Kadlecová, generální ředitelka a spolumajitelka USSPA.
Zatímco v samotných prodejích v zahraničí firma loni posílila, koronavirová opatření zbrzdila rozšiřování její prodejní sítě. „Nemohli jsme se pravidelně potkávat se svými obchodními partnery a zaškolovat nové dealery, klíčový oborový veletrh byl zrušený,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová.
USSPA prostřednictvím distributorů působí ve dvaceti zemích Evropy, ve Španělsku má pak svou dceřinou společnost. Její plánovaná reorganizace musela být kvůli omezenému cestování a řadě omezení v souvislosti s nemocí covid-19 prozatím odložena.
Rok 2021 bude pro USSPA podle všeho nadále růstový, a to jak doma, tak v zahraničí. Výsledky prvních týdnů nového roku potvrzují, že trend investic do vybavení domácností stále posiluje. Po domácích vířivkách a bazénech je tak stále zvýšená poptávka.