ČESKÝ VÝROBCE DESIGNOVÝCH KOL FESTKA USPĚL V MALAJSII
České firmě Festka se daří expanze jejích designových kol na náročném trhu Malajsie. Povědomí o Česku tak v této zemi jihovýchodní Asie roste i díky těmto luxusním výrobkům. Úspěch české značky není náhodný. Sázka na Malajsii se vyplácí – jde o bonitní trh, segment cyklistiky je tady na vzestupu. Festka navíc spolupracuje s dobře zavedeným partnerem – lokálním distributorem. Malajsie se přitom etabluje jako odrazový trh pro celou oblast jihovýchodní Asie.
Foto: Festka
Pro Festku, která dodává na zahraniční trhy silniční kola vyráběná na zakázku v Česku, představuje růst v Malajsii významný milník v expanzi značky napříč dalšími oblastmi Asie. Úspěch této firmy může být inspirací i pro další české značky, pro které byl malajsijský trh prozatím příliš vzdálený. A nemusí se jednat pouze o oblast cyklistiky, designu či luxusního zboží.
MALAJCI OCEŇUJÍ I ESTETICKÝ PŮVAB
Společnost Festka, známá svým dokonalým řemeslným zpracováním a avantgardním designem, si v Malajsii rychle vybudovala působivou přítomnost, když místními ulicemi jezdí již více než 60 kol vyrobených na míru. Tato precizně ručně vyrobená díla uchvátila srdce malajsijských cyklistů, kteří oceňují nejen jejich výkon, ale také výrazný estetický půvab.
Jádrem úspěchu Festky je strategické partnerství se Cyclist Wardrobe, uznávaným prémiovým obchodem s jízdními koly, který se nachází na předměstí Kuala Lumpur ve městě Petaling Jaya. S využitím odborných znalostí a zakořeněné regionální přítomnosti prémiového obchodu s jízdními koly Festka hladce pronikla do místní cyklistické komunity a hluboce rezonovala mezi nadšenci i profesionály.
S tím, jak se značka Festka zaměřuje na horizont roku 2025, jsou připraveny ambiciózní plány, jak ještě více rozšířit její dosah a využít rozsáhlou distribuční síť Cyclist Wardrobe, aby se spojila s širším spektrem nadšenců cyklistiky po celém asijském kontinentu. S tím pomáhá firmě i Velvyslanectví ČR v Kuala Lumpur, které stimuluje tyto aktivity prostřednictvím dalších forem spolupráce.
CYKLISTIKA JE V MALAJSII ŽIVOTNÍ STYL
Zakladatelé firmy Michael Moureček and Ondřej Novotný, kteří navštívili Malajsii osobně letos v únoru, a setkali se při této příležitosti s velvyslancem Jurajem Koudelkou, při této příležitosti poznamenali: „Je to úplně jiné, než na co jsme zvyklí v Evropě. Silniční cyklistika nemá v Malajsii dlouhou tradici a lidé ji nevnímají jako výkonnostní sport. Pro místní je však cyklistika více než jen sport. Je to životní styl. Málokdy uvidíte někoho jezdit na kole samotného. Lidé rádi jezdí ve skupinách a každá jízda má na konci přestávku v kavárně nebo na jídlo. Někdy obojí, protože Malajci opravdu milují jídlo víc než cokoli jiného.“
Cyklistika zaznamenala během pandemie obrovský nárůst popularity. „Lidé začali jezdit doma na Zwift, připojovali se online, a když skončila karanténa, začali spolu jezdit venku. Malajsie má také na rozdíl od Thajska výhodu dobré silniční sítě s hustotou dopravy podobnou té naší,“ dodali zakladatelé Festky.
Pro ty, které zaujala úspěšná cesta Festky a které uchvátila přitažlivost jejích inovativních designů kol, vyzýváme, aby se ponořili hlouběji do příběhu v Malajsii a nechali se inspirovat jejich úspěchem.
Milan Dostál, obchodní rada, Velvyslanectví ČR v Kuala Lumpur