Česká sklářská firma přivezla do Milána netradiční instalaci

Milánský veletrh Salone del Mobile, který se specializuje na nábytek a bytový design, letos vstal z popela. Proběhl po více jak osmnáctiměsíční přestávce způsobené koronavirem a jako již tradičně byl spjatý s jinou slavnou přehlídkou: Milan Design Week. Veletrhu využila společnost Lasvit, která zvolila netradiční prezentaci ve spolupráci s Generálním konzulátem ČR v Miláně.

Foto: Generální konzulát ČR v Miláně

Lasvit, který se Salone del Mobile pravidelně zúčastní, vybral letos pro Milán instalaci svého nového konceptu Perspectives v reprezentačních prostorách konzulátu. Pomyslným vyvrcholením české prezentace v rámci Milan Design Week byl společenský podnik na pozvání Generálního konzulátu ČR a Lasvit, kterého se počátkem září v zahradě konzulátu účastnila více jak šedesátka hostů z řad zástupců zahraničních diplomatických misí, regionálních italských institucí, italských designerů, architektů a developerů. Spolupráce s Lasvit proběhla také za participace zahraniční kanceláře CzechTrade.

Slavnostní zahájení veletrhu proběhlo na milánském výstavišti 5. září za účasti italské hlavy státu, prezidenta republiky Sergia Matarelly a špiček lombardské (prezident regionu Attilio Fontana a členové vlády) i milánské (starosta Giuseppe Sala) politiky a byznysu (šéf svazu průmyslu Carlo Bonomi) a neslo se zcela v duchu ekonomického restartu Itálie.

Samotný veletrh, na paměť šedesátého výročí letos pojmenovaný Supersalone 2021, předčil očekávání – zúčastnilo se ho více jak 60 tisíc návštěvníků ze 116 zemí, polovina dorazila z Itálie, polovina ze zahraničí. Více než 30 tisíc z nich bylo z řad obchodníků a nákupčích (47 % cizinců). O průběhu reportovalo 1800 akreditovaných novinářů z celého světa. Ke zhlédnutí bylo 425 značek (16 % zahraničních) a práce 170 mladých studentů z 22 zemí a 39 nezávislých designerů. Odhadovaný finanční přínos konání veletrhu pro Milán činí více jak 120 mil. eur. Veletržní dění bylo možné sledovat i na dálku díky digitální platformě. Celý veletrh se uskutečnil za přísných hygienických pravidel. Podmínkou pro účast byl platný Green Pass (očkování, prodělaná nemoc, test ne starší 48 hod.) a návštěvníci se mohli nechat otestovat přímo v hubech umístěných u vchodů do veletržního pavilonu.

Michal Bucháček, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Miláně  

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět