Británie hledá subdodávky pro vysokorychlostní železnici

Britská vláda nedávno vydala definitivní povolení k zahájení stavebních prací na projektu High Speed 2. Projekt vysokorychlostní železniční tratě je zajímavou příležitostí pro mnoho českých podniků a dodavatelů, kteří se specializují na stavebnictví, hloubení tunelů, strojírenství, železniční systémy, signalizační zařízení, elektrifikaci, silniční práce, značení a dřevěné i ocelové podpůrné stavební konstrukce.

Ilustrační foto. Foto: HS2

V této první fázi projektu bude vybudována vlaková trať z London Euston do zcela nové Birmingham Curzon Street Station, přičemž se počítá s výstavbou dalších stanic podél této trasy. Čtyři hlavní stavební společnosti, které budou v této první fázi řídit projekty celkem za 12 miliard GBP, byly vybrány již v roce 2017. Požadavky na subdodávky budou tyto společnosti inzerovat na portálu CompeteFor, kde se stavební firmy, dodavatelé a subdodavatelé se zájmem o spolupráci mohou zaregistrovat. Doporučujeme registraci také na také na webových stránkách těchto stavebních společností. Poptávka se bude týkat mnoha druhů služeb a prací, jsou to například pokrývačské a zastřešovací práce, betonování, silničářské práce a značení, tunelářské práce, terénní úpravy a další.

Vedoucí stavební společnosti jsou SCS Joint Venture, Align Joint Venture, EKFB Joint Venture a BBV Joint Venture.

Úseky jsou na základě tendrů vysoutěženy takto:

Úsek S1: tunely a přiblížení Euston – SCS JV (Skanska, Costain, Strabag)

Úsek S2: tunely Northolt – SCS JV (Skanska, Costain, Strabag)

Úsek C1: tunely Chiltern a Colne Valley Viaduct – Align JV (Bouygues Travaux Publics, VolkerFitzpatrick, Sir Robert McAlpine)

Úsek C2: od tunelového portálu North (součástí tunelů Chiltern) do Brackley – EKFB JV (Eiffage, Kier, Ferrovial, BAM Nuttall)

Úsek C3: od Brackley k tunelovému portálu South (součást tunelu Long Itchington Wood Green) – EKFB JV (Eiffage, Kier, Ferrovial, BAM Nuttall)

Úsek N1: od tunelu Long Itchington Wood Green k Delta Junction a Birmingham Spur – BBV JV (Balfour Beatty and Vinci)

Úsek N2: od Delta Junction ke spojce West Coast Main Line – BBV JV (Balfour Beatty and Vinci)

Kontakty na hlavní dodavatele:

  • SCS JV (Skanska Construction (UK) Limited, Costain Limited, STRABAG AG)

Zakázky: procurement@scsrailways.co.uk

Inovace: Harrison.ohara@scsrailways.co.uk

  • Align JV (Bouygues Travaux Publics, VolkerFitzpatrick Limited, Sir Robert McAlpine Limited)

 Zakázky: supplychain@alignjv.com

Inovace: Simon Poulter – s.poulter@alignjv.com

  • EK JV (Eiffage Genie Civil, Kier Infrastructure and Overseas Limited)

Zakázky: supplychainenquiries@eiffagekier.team

Inovace: Laurent.Vincont@eiffagekier-hs2.team

  • BBV JV (Balfour Beatty Group Limited, VINCI Construction UK Limited, VINCI Construction Terrassement)

Zakázky: HS2BBVenquiries@balfourbeattyvinci.com

Inovace: Dan Fawcett – MyContribution@balfourbeattyvinci.com

Od roku 1994 spojuje vysokorychlostní trať Londýn s Paříží. Foto: Shutterstock

Výše uvedené informace se vztahují pouze k jedné části výstavby HS2. Celý projekt nabídne mnoho dalších příležitostí ve výstavbě: vlakových stanic a jejich příslušenství, infrastrukturního spojení stanic s centry přilehlých měst a jiným dopravním spojením, dopravního značení apod. Nejnovější informace o průběhu prací a příležitostech pro spolupráci naleznete na webových stránkách projektu HS2.

Online magazíny, které mohou být zdrojem užitečných informací o projektu (jedná se pouze o malý výběr, který pokrývá některá z výše zmíněných témat):

 

Karel Bartošík a Jaromír Chroustovský, obchodně ekonomický úsek, velvyslanectví ČR v Londýně

 

ministr Tomáš Petříček navštívil firmu Linet