Tunisko: šance pro malé české pivovary

Tunisané si oblíbili pivo, zejména pak mladí, to platí i pro sousední Libyi. Tuzemský trh s pivem není dostatečně pestrý a mezera na trhu představuje jednoznačnou příležitost pro malé české pivovary. Poptávka po pestrosti nabídky roste i s očekávaným počtem turistů v blížící se sezoně.

Ilustrační foto: Shutterstock

Tunisko vyrábí domácí pivo Celtia a licenčně Heineken, výroba piva je nepřetržitá a výrobní linky nezastavují dokonce ani během ramadánu, protože poptávka po pivu strmě roste i v sousední Libyi.
Tunisko má zájem zahájit další výrobu piva. Perspektivní je zejména doplňková produkce, která nesmí ohrožovat všemi respektované monopolní postavení Celtia a Heineken, nicméně musí přinést na jednotvárný trh další produkt, aby byla nabídka pestřejší a uspokojila stále náročnější klientelu. Do ní se počítají i turisté, kterých se v letošním roce očekává 9 milionů. Do Tuniska by podle odhadů mělo zamířit také na 120 tisíc českých turistů.
Tunisko neskýtá jen příležitosti pro export českého piva. Země opakovaně projevuje zájem o založení malého pivovaru ve spolupráci s českým partnerem, který dodá know-how, technologii, suroviny, značku a sládka, a to výměnou za podíl na zisku.
Další kontakt s tuniským operátorem zprostředkuje ekonomický diplomat velvyslanectví v Tunisu.

Ing.Pavel Černý, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Tunisu

 

 

Náměstek Martin Tlapa o exportu do Afriky