LVOV NAKOUPÍ STOVKY DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Západoukrajinský Lvov přistoupil k razantní obměně vozového parku svého dopravního podniku. Do patnácti měsíců by měl získat téměř 300 nových tramvají, trolejbusů a autobusů. Nákup bude financovat prostřednictvím půjčky Evropské investiční banky s podporou Mezinárodní finanční korporace ze Skupiny Světové banky.

Ilustrační foto: Shutterstock

Modernizace hromadné dopravy patří k prioritám rozvoje města v roce 2020. Na konci roku 2019 uvedl starosta Lvova Andrij Sadovyj, že v lednu 2020 bude vyhlášen tendr na dodávku 10 nových tramvají a 100 autobusů. V dubnu 2020 pak bude zveřejněn další tendr na dodávku 100 nových trolejbusů. Město by mohlo dále pořídit i určité množství rekonstruovaných starších tramvají.

OBMĚNA VOZIDEL UŽ ZAČALA

Největší město západní Ukrajiny s obměnou svého vozového parku již začalo. V únoru 2019 byla podepsána dohoda s ukrajinsko-německou společností Elektrotrans na dodávku 50 nových trolejbusů, z nichž první se v ulicích města objevil v září. Na nákup těchto trolejbusů, rekonstrukci části trolejbusové sítě a vozovny poskytla Evropská banka pro obnovu a rozvoj půjčku a grant ve výši 17 milionů eur.

Lvovská hromadná doprava využívá síť tramvají (8 linek), trolejbusů (9 linek) a městských autobusů. Lvov je jedním ze čtyř ukrajinských měst s tramvajovými tratěmi o rozchodu 1000 mm. Valnou většinu vozů představují tramvaje československé produkce Tatra KT4, které jsou však již morálně a technicky zastaralé. Ulice brázdí také několik nízkopodlažních kloubových tramvají ukrajinského výrobce Elektrotrans. Trolejbusová síť využívá jak vozy ukrajinské produkce (Elektrotrans, LAZ, Bohdan), včetně jednoho elektrobusu, tak i starší trolejbusy české výroby (Škoda 14Tr a kloubové Škoda 15Tr).

VLADIMÍR KADLEC, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR ve Lvově

 

Vstup na chorvatský trh